Klantenservice
Bezorgen of ophalen
Bezorgen
We verzenden je bestelling met DHL. We doen ons best om jouw bestelling binnen 2 werkdagen op de post te doen.
De standaard verzendkosten zijn 7,50. Verzending binnen Nederland is gratis vanaf 50 euro.
Woon je in België, Duitsland of Frankrijk? Dan zenden we jouw pakket voor 15,- naar je toe. Helaas is het op dit moment niet mogelijk om vanuit andere landen een bestelling te plaatsen.
Alle verzendkosten worden automatisch berekend in de check-out van onze webshop.
Ophalen
Je pakket zelf ophalen? Dat kan in onze winkel. In dat geval ligt jouw bestelling al na 1 werkdag voor je klaar.
Ruilen of retourneren
Niet helemaal tevreden met je aankoop? Ruil het product dan om, retourneer in de winkel of stuur het terug. Terugsturen kan binnen 14 dagen na aankoop en is op eigen kosten.
Je kunt je aankoop retour sturen naar:
The World of Walking
Nieuwstraat 14
4921 CX Made
Let daarbij op het volgende:
- Laat ons van tevoren even weten dat je een retourzending wil doen zodat wij hiervan op de hoogte zijn.
- Stuur altijd een kopie van de originele kassabon mee.
- Stuur het artikel in de originele staat terug, met aangehechte kaartjes, labels en stickers.
- Het artikel mag niet gebruikt of gedragen zijn. Binnenshuis passen mag natuurlijk wel.
- Verstuur het artikel in een beschermende verpakking zodat deze niet kan beschadigen tijdens de reis. Onder beschadiging van de schoenendoos valt het retourneren zonder papieren verpakking of kartonnen doos rondom de originele schoenendoos. Het dichttapen van de schoenendoos zelf valt hier ook onder. Als het artikel of de schoenendoos beschadigd bij ons terug komt kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen.
Hebben wij je bestelling in goede orde ontvangen? Dan staat het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen op je rekening.
Je kunt het volgende formulier gebruiken bij je retourzending maar dit is niet verplicht: Retourformulier
Betaalopties
Betalen in de webshop kan hartstikke eenvoudig via iDEAL of Bancontact.
Bonuscheque
Als je bij ons in het klantenbestand bent opgenomen spaar je bij elke aankoop automatisch mee voor een Bonuscheque. In het voorjaar en in het najaar krijg je van ons deze cheque in je inbox en in je brievenbus. Als je tenminste meer dan 7,50 hebt gespaard. Zit je daar nog onder? Dan blijft je bedrag staan tot het volgende seizoen.
Let erop dat de code op de bonuscheque niet gebruikt kan worden als kortingscode in de webshop! Plaats je een bestelling en staat er een Bonuscheque op jouw naam, dan krijgen wij daarvan een melding nadat jouw bestelling is binnengekomen. Het Bonuschequebedrag storten we vervolgens naar je terug.
Ook wanneer je in de winkel langskomt geeft onze kassa een seintje wanneer jij nog een Bonuscheque hebt openstaan.
De Bonuscheque is een cadeautje van ons aan onze gewaardeerde klanten!
Garantievoorwaarden
Is je product kapot en denk je dat dit komt door een product- of fabricagefout? Neem dan contact met ons op dan controleren wij graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt.
Onze garantie is onderworpen aan de wettelijke bepalingen en geldt op materiaal- en productiefouten. Alle andere gevallen zoals ondeugdelijk gebruik en gebreken als gevolg van nalatig onderhoud vallen niet onder de garantie, maar kunnen in veel gevallen wel gerepareerd worden. In dit geval zijn wij je ook graag van dienst.
Slijtage door gebruik valt niet onder de garantie. Onderhoud je producten goed zodat je er zo lang mogelijk van kan genieten! Onderhoudstips kun je hieronder vinden.
Onderhoudstips
Jouw mooie aankoop gaat langer mee als je deze goed verzorgd. Hier helpen we je graag bij. Hieronder alvast een paar tips.
Schoenen
Het schoonhouden van je wandelschoenen en het verzorgen van het leer/textiel met een voedende crème is dé manier om ervoor te zorgen dat je lang kunt blijven wandelen op je stappers.
Borstel na een modderige of zanderige wandeling altijd je schoenen schoon met een droge borstel. Na een warme wandeling kun je je zolen eruit halen om de schoenen lekker te laten luchten.
Hoe vaak je je schoenen grondig moet reinigen hangt af van jouw wandelgedrag. Eén keer per maand is een goed begin. Voor het schoonmaken van je wandelschoenen kun je bijvoorbeeld de producten van LOWA gebruiken en hun stappenplan volgen.
Na het poetsen is het belangrijk je schoenen goed te laten drogen. Doe dit nooit in de volle zon of vlakbij de verwarming want dat is slecht voor het materiaal. Het drogen duurt dan wel wat langer maar het is veel beter voor je schoenen. Als je haast hebt kunnen de Drying Bags van Sidas helpen.
Na het poetsen is het heel belangrijk om je schoenen in te smeren met een voedende crème zodat het leer soepel blijft.
Tot slot moet je natuurlijk regelmatig je schoenen opnieuw impregneren zodat deze vuil- en waterafstotend blijven.
Gebruik je je wandelschoenen (bijna) niet? Ook dan is het belangrijk om deze wel te blijven verzorgen, met name met een voedende crème. Regelmatig gebruik van de schoen is belangrijk voor het onderhoud van de zool. Des te meer reden om lekker te gaan wandelen!
Voor vragen over het verzorgen van je schoenen mag je altijd contact met ons opnemen.
Kleding
Ook een goede verzorging van jouw wandelkleding of accessoires is belangrijk.
Zorg ervoor dat je producten die wol bevatten altijd wast met een wolwasmiddel. In dit wasmiddel zit lanoline wat de wolvezel sterk houdt en dus gaatjes voorkomt.
Voor waterdichte of waterafstotende kleding hebben we ook speciale wasmiddelen van Nikwax. Hiermee kun je je kleding wassen en eventueel opnieuw impregneren.
Reparatie
Je wilt natuurlijk veel kilometers maken en dan hoort het er helaas bij dat er soms iets slijt of kapot gaat.
Gelukkig kunnen we in veel gevallen iets repareren. Hiervoor werken we samen met onze vertrouwde schoenmaker.
Neem contact met ons op of kom langs in de winkel wanneer je een reparatie wilt aanvragen. De eventuele kosten zullen we vooraf met je doornemen.
Let erop dat we jouw schoenen moeten opsturen naar onze gespecialiseerde schoenmaker voor reparatie en dat je ze dus een aantal weken kwijt zal zijn.
Recyclen
Er komt een punt waarop repareren niet meer mogelijk is en jouw lievelings stappers en fijne regenjack aan het eind van hun leven zijn gekomen. Deze producten mag je komen inleveren bij ons in de winkel. Wij zorgen ervoor dat deze verantwoord gerecycled zullen worden.
Voorwaarden Buitenkansweken
Op onze aanbiedingen tijdens de Buitenkansweken zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
– De aanbiedingen zijn geldig vanaf 13 december 2024 t/m 12 januari;
– De aanbiedingen zijn alleen van toepassing op geselecteerde artikelen en maten;
– De aanbiedingen zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt. Wanneer een artikel uitverkocht is kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op de aanbieding;
– De aanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen;
– Afgeprijsde artikelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden;
– Alle genoemde prijzen zijn in euro’s;
– The World of Walking behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of te annuleren. De bijgewerkte voorwaarden zijn te lezen op onze website.
Restitutiebeleid wandeltochten
Let op! Belangrijke informatie over het doorverkopen van tickets voor de wandeltochten.
Er zijn momenteel veel oplichters actief zijn op Facebook die onze wandelaars proberen niet bestaande tickets te verkopen voor onze wandeltochten. Hierdoor, in combinatie met de grote toename in populariteit van de wandeltochten, hebben we e.e.a. moeten aanpassen in ons restitutiebeleid. We hopen op je begrip hiervoor.
Vanaf nu worden alle berichten in onze Facebook evenementen van de wandeltochten eerst door ons goedgekeurd alvorens ze gepost worden. Hopelijk kunnen we hiermee voorkomen dat er valse tickets in omloop komen. Het blijft helaas mogelijk voor oplichters om onder onze berichten hun tickets aan te bieden.
Zie je zo’n aanbod? Rapporteer deze aan Facebook en aan ons en koop de kaartjes niet over van deze persoon!
Kun je door omstandigheden niet meer deelnemen aan de wandeltocht dan kun je onder je eigen wandelmaatjes op zoek gaan naar een wandelaar die je kaartjes wil overnemen van je. Heb je iemand gevonden? Laat het ons even weten door te bellen of te mailen naar de winkel.
Niemand kunnen vinden? Helaas kunnen we geen restitutie aanbieden voor tickets van de wandeltocht ivm reeds gemaakte kosten.
Nog een paar dingen om op te letten: Het doorschuiven van je tickets naar een volgende wandeltocht is niet langer mogelijk. Het te koop aanbieden van je eigen tickets in je eigen kring is op eigen risico. Wegens de overweldigende interesse in de wandeltochten werken we niet langer met een wachtlijst voor vrijgekomen tickets.
We hopen op je begrip en bij vragen helpen we je natuurlijk graag.