Boven de €50,- geen verzendkostenAlleen in Nederland

Klantenservice

Wij staan bekend om onze uitgebreide kennis én om onze goede service. Daar zijn we trots op! Toch komt het wel eens voor dat je vragen hebt of dat er iets niet helemaal in orde is. Kan gebeuren. Neem in zo’n geval contact op met onze winkel, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Bezorgen

We verzenden je bestelling met DHL. We doen ons best om jouw bestelling binnen 2 werkdagen op de post te doen.

De standaard verzendkosten zijn 7,50. Verzending binnen Nederland is gratis vanaf 50 euro.

Woon je in België, Duitsland of Frankrijk? Dan zenden we jouw pakket voor 15,- naar je toe. Helaas is het op dit moment niet mogelijk om vanuit andere landen een bestelling te plaatsen.

Alle verzendkosten worden automatisch berekend in de check-out van onze webshop.

Ophalen

Je pakket zelf ophalen? Dat kan in onze winkel. In dat geval ligt jouw bestelling al na 1 werkdag voor je klaar.

Niet helemaal tevreden met je bestelling? Ruil het product dan om, of stuur het terug. Dit kan binnen 14 dagen na aankoop en is op eigen kosten. 

 

Je kunt je aankoop retour sturen naar: 

The World of Walking 

Nieuwstraat 14 

4921 CX  Made 

 

Let daarbij op het volgende: 

  • Laat ons van tevoren even weten dat je een retourzending wil doen zodat wij hiervan op de hoogte zijn.
  • Stuur altijd een kopie van de originele kassabon mee. 
  • Stuur het artikel in de originele staat terug, met aangehechte kaartjes, labels en stickers. 
  • Het artikel mag niet gebruikt of gedragen zijn. Binnenshuis passen mag natuurlijk wel. 
  • Verstuur het artikel in een beschermende verpakking zodat deze niet kan beschadigen tijdens de reis. Onder beschadiging van de schoenendoos valt het retourneren zonder papieren verpakking of kartonnen doos rondom de originele schoenendoos. Het dichttapen van de schoenendoos zelf valt hier ook onder. Als het artikel of de schoenendoos beschadigd bij ons terug komt kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen.

 

Hebben wij je bestelling in goede orde ontvangen? Dan staat het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen op je rekening.

Betalen in de webshop kan hartstikke eenvoudig via iDEAL of Bancontact.

Als je bij ons in het klantenbestand bent opgenomen spaar je bij elke aankoop automatisch mee voor een Bonuscheque. In het voorjaar en in het najaar krijg je van ons deze cheque in je inbox en in je brievenbus. Als je tenminste meer dan 7,50 hebt gespaard. Zit je daar nog onder? Dan blijft je bedrag staan tot het volgende seizoen.

Let erop dat de code op de bonuscheque niet gebruikt kan worden als kortingscode in de webshop! Plaats je een bestelling en staat er een Bonuscheque op jouw naam, dan krijgen wij daarvan een melding nadat jouw bestelling is binnengekomen. Het Bonuschequebedrag storten we vervolgens naar je terug.

Ook wanneer je in de winkel langskomt geeft onze kassa een seintje wanneer jij nog een Bonuscheque hebt openstaan.

De Bonuscheque is een cadeautje van ons aan onze gewaardeerde klanten!

Is je product kapot en denk je dat dit komt door een product- of fabricagefout? Neem dan contact met ons op dan controleren wij graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt.

Onze garantie is onderworpen aan de wettelijke bepalingen en geldt op materiaal- en productiefouten. Alle andere gevallen zoals ondeugdelijk gebruik en gebreken als gevolg van nalatig onderhoud vallen niet onder de garantie, maar kunnen in veel gevallen wel gerepareerd worden. In dit geval zijn wij je ook graag van dienst.

Slijtage door gebruik valt niet onder de garantie. Onderhoud je producten goed zodat je er zo lang mogelijk van kan genieten! Onderhoudstips kun je hieronder vinden.

Jouw mooie aankoop gaat langer mee als je deze goed verzorgd. Hier helpen we je graag bij. Hieronder alvast een paar tips.

Het schoonhouden van je wandelschoenen en het verzorgen van het leer/textiel met een voedende crème is dé manier om ervoor te zorgen dat je lang kunt blijven wandelen op je stappers.

Borstel na een modderige of zanderige wandeling altijd je schoenen schoon met een droge borstel. Na een warme wandeling kun je je zolen eruit halen om de schoenen lekker te laten luchten.

Hoe vaak je je schoenen grondig moet reinigen hangt af van jouw wandelgedrag. Eén keer per maand is een goed begin. Voor het schoonmaken van je wandelschoenen kun je bijvoorbeeld de producten van LOWA gebruiken en hun stappenplan volgen.

Na het poetsen is het belangrijk je schoenen goed te laten drogen. Doe dit nooit in de volle zon of vlakbij de verwarming want dat is slecht voor het materiaal. Het drogen duurt dan wel wat langer maar het is veel beter voor je schoenen. Als je haast hebt kunnen de Drying Bags van Sidas helpen.

Na het poetsen is het heel belangrijk om je schoenen in te smeren met een voedende crème zodat het leer soepel blijft.

Tot slot moet je natuurlijk regelmatig je schoenen opnieuw impregneren zodat deze vuil- en waterafstotend blijven.

Gebruik je je wandelschoenen (bijna) niet? Ook dan is het belangrijk om deze wel te blijven verzorgen, met name met een voedende crème. Regelmatig gebruik van de schoen is belangrijk voor het onderhoud van de zool. Des te meer reden om lekker te gaan wandelen!

Voor vragen over het verzorgen van je schoenen mag je altijd contact met ons opnemen.

Ook een goede verzorging van jouw wandelkleding of accessoires is belangrijk.

Zorg ervoor dat je producten die wol bevatten altijd wast met een wolwasmiddel. In dit wasmiddel zit lanoline wat de wolvezel sterk houdt en dus gaatjes voorkomt.

Voor waterdichte of waterafstotende kleding hebben we ook speciale wasmiddelen van Nikwax. Hiermee kun je je kleding wassen en eventueel opnieuw impregneren.

 

Je wilt natuurlijk veel kilometers maken en dan hoort het er helaas bij dat er soms iets slijt of kapot gaat.

Gelukkig kunnen we in veel gevallen iets repareren. Hiervoor werken we samen met onze vertrouwde schoenmaker.

Neem contact met ons op of kom langs in de winkel wanneer je een reparatie wilt aanvragen. De eventuele kosten zullen we vooraf met je doornemen.

Let erop dat we jouw schoenen moeten opsturen naar onze gespecialiseerde schoenmaker voor reparatie en dat je ze dus een aantal weken kwijt zal zijn.

Er komt een punt waarop repareren niet meer mogelijk is en jouw lievelings stappers en fijne regenjack aan het eind van hun leven zijn gekomen. Deze producten mag je komen inleveren bij ons in de winkel. Wij zorgen ervoor dat deze verantwoord gerecycled zullen worden.

 

Inloggen bestaand account

Geen account?

Een account is optioneel, en kan tijdens het bestellen aanmaakt worden.

Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens onze openingstijden.

Openingstijden

Ma: 13.00 – 17.30 uur
Di t/m Vr: 09:30 – 17:30 uur
Za: 09:30 – 17:00 uur
Zo: 12:30 – 16:30 uur

Of mail naar info@wordofwalking.nl

Onze nieuwsbrief verschijnt één keer per maand in je inbox. Gevuld met wandelinspiratie en leuke evenementen, deze wil je lezen!

Wil je ook graag onze nieuwsbrief ontvangen? Laat dan hier je naam en e-mail adres achter. We gebruiken deze alleen voor het verzenden van de nieuwsbrief.